Nadzwyczajne okoliczności

Co oznaczają nadzwyczajne okoliczności?

OPÓŹNIENIA ZE WZGLĘDU NA NIEKORZYSTNE WARUNKI POGODOWE
Lot Damiana i jego dwóch kolegów z Hamburga do Manchesteru był opóźniony sześć godzin, ze względu na gęstą mgłę w Hamburgu. Niekorzystne warunki pogodowe zaliczają się do nadzwyczajnych okoliczności i w związku z tym linia lotnicza nie jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania za opóźnienie.
DAMIAN I JEGO KOLEDZY NIE OTRZYMALI ŻADNEGO ODSZKODOWANIA.

Zasady dotyczące opóźnień i odwołań lotów mogą wydawać się stosunkowo proste, jednak reklamacje do oczywistych niekoniecznie należą. Czasami opóźnienia lotów są spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami, znanymi również jako siła wyższa. W takich przypadkach rozporządzenie UE 261/2004 stanowi, że linia lotnicza nie jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania pasażerom lotniczym, których lot jest opóźniony.

Ale co to znaczy, że linia lotnicza odrzuca wniosek o odszkodowanie z powodu nadzwyczajnych okoliczności? I w jakich przypadkach ma to zastosowanie? Poniżej dowiesz się, dlaczego nie zawsze możesz ubiegać się o odszkodowanie, mimo znacznego opóźnienia lub odwołania lotu.


Nadzwyczajne okoliczności

Czasami linie lotnicze odrzucają wniosek o odszkodowanie, twierdząc, że opóźnienie było spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami. Pojęcie „nadzwyczajne okoliczności” opisuje dowolny zestaw warunków lub zdarzeń, które znajdują się poza kontrolą linii lotniczej i uniemożliwiają odlot samolotu na czas. Oznacza to, że linia lotnicza nie mogła zapobiec zakłóceniom lotu, pomimo podjęcia wszelkich uzasadnionych środków. Wykaz nadzwyczajnych okoliczności określonych w rozporządzeniu WE 261/2004 obejmuje:


  • Złe warunki atmosferyczne;
  • Klęski żywiołowe;
  • Strajki strony trzeciej, np. personelu lotniska;
  • Brak stabilnej sytuacji politycznej;
  • Zagrożenie bezpieczeństwa;
  • Ograniczenia w zakresie kontroli ruchu lotniczego, np. zamknięcie pasa startowego;
  • Uderzenia ptaków (zderzenie samolotu z ptakiem);
  • Ukryte wady produkcyjne.

Jakie okoliczności nie są nadzwyczajne?

Często zdarza się, że linie lotnicze niesłusznie odrzucają wniosek o odszkodowanie za opóźnienie lotu z powodu nadzwyczajnych okoliczności. Dlatego ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, w jakich przypadkach okoliczności nie są nadzwyczajne. Poniższe przykłady nie są nadzwyczajnymi okolicznościami, dlatego możesz ubiegać się o odszkodowanie za opóźnienie lub odwołanie lotu:


  • Problemy techniczne;
  • Choroby wśród załogi lotniczej;
  • Strajki pracowników przewoźników lotniczych;
  • Odmowa wejścia na pokład z powodu overbookingu.

Linia lotnicza odrzuciła wniosek o odszkodowanie, ale nie zgadzasz się – co zrobić w takiej sytuacji?

Często zdarza się, że linie lotnicze wykorzystują nadzwyczajne okoliczności, takie jak zła pogoda podczas poprzedniego lotu, jako powód odrzucenia wniosku pasażera o odszkodowanie, nawet jeżeli prawdziwy powód nie był nadzwyczajny. Jeżeli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania i uważasz, że ich odrzucenie jest nieuzasadnione, możesz zwrócić się o pomoc do Zwrotzalot.pl. Mamy dostęp do danych i statystyk lotów i możemy zbadać prawdziwą przyczynę opóźnienia lub odwołania lotu oraz pomóc ci w dochodzeniu należnego odszkodowania.

Jeżeli linia lotnicza podtrzyma wyjaśnienie wyjątkowych okoliczności, naszym kolejnym krokiem będzie przekazanie sprawy do krajowego organu transportowego lub sądu. W takim przypadku możesz skorzystać z usług Zwrotzalot.pl, jeżeli chcesz uniknąć ryzyka uiszczenia opłat sądowych i kosztów pełnomocnictwa. Kiedy korzystasz z naszych usług, wykonujemy całą pracę i pobieramy tę samą kwotę (25% + VAT), niezależnie od tego, czy wniesiemy sprawę do sądu, czy nie.

W Zwrotzalot.pl wiemy, które okoliczności są nadzwyczajne. Możemy stwierdzić czy przysługuje ci odszkodowanie, a w przypadku gdy linia lotnicza poda powód, który nie jest nadzwyczajny, wniesiemy sprawę do sądu.

Masz wątpliwości? Dowiedz się, czy masz prawo do rekompensaty tutaj

Ta strona korzysta z plików cookies
Aby dostosować i poprawić jakość naszej strony internetowej, usług i reklam, korzystamy z plików cookies. Pliki cookies są przechowywane przez okres do 12 miesięcy od daty Twojej wizyty i można je usunąć w przeglądarce.
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookies służą do identyfikacji użytkownika podczas wprowadzania danych na stronie internetowej. Nie można ich uniknąć, będą przechowywane maksymalnie przez 1 godzinę. Pliki cookies pochodzą ze strony zwrotzalot.pl.
Wydajnościowe i funkcjonalne pliki cookies
Pliki cookies są używane, aby zapamiętać preferencje użytkownika, śledzić oraz ulepszać wydajność elementów na stronie internetowej, a ponadto aby chronić dane przed nieautoryzowanym dostępem. Te pliki cookies pochodzą z: zwrotzalot.pl, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Pliki Cookies - Statystki
Używamy plików cookies, aby zmierzyć liczbę użytkowników, ich interakcje, czy czas wizyt w witrynie. Te pliki cookies pochodzą z: flyforsinkelse.dk, .google.com.
Pliki Cookies - Marketing
W celu zapewniania odpowiedniej reklamy, używamy plików cookies do koordynowania naszych reklam na różnego rodzaju urządzeniach, stronach internetowych oraz przeglądarkach. Te pliki cookies pochodzą z: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.