Często zadawane pytania

Często zadawane pytania

Nasze usługi

  • W jaki sposób Zwrotzalot.pl pomaga uzyskać odszkodowanie?

    Kiedy zgłaszasz wniosek na Zwrotzalot.pl, rozpoczynamy Twoją sprawę kontaktując się z linią lotniczą. W przypadku, gdy nie odpowiedzą lub odrzucą nasze roszczenie w nieuzasadniony sposób, kontaktujemy się z krajowymi organami ds. Transportu lub w razie potrzeby udajemy się do sądu. To właśnie dzięki naszej wytrwałości wygrywamy ponad 99% spraw.

  • Ile to kosztuje?

    Zwrotzalot.pl działa na zasadzie 'nie ma wygranej, nie ma opłaty'. Oznacza to, że pobieramy opłaty za nasze usługi tylko wtedy, gdy wygramy Twoją sprawę. W przeciwnym razie jest za darmo.

    Kiedy wygramy Twoją sprawę, pobieramy 25% kwoty odszkodowania + VAT. Oznacza to, że:

    jeśli otrzymasz odszkodowanie w wysokości 100 euro, odliczymy łącznie 31,25 euro.

    Obejmuje to całą naszą usługę - nawet sprawy sądowe. Ponadto, pomożemy Ci bezpłatnie uzyskać dodatkowe koszty związane z opóźnieniem.

  • Czy mogę samodzielnie ubiegać się o rekompensatę?

    Tak, każdy może skontaktować się z linią lotniczą i zażądać odszkodowania. Często jednak linie lotnicze odmawiają roszczeń pod pretekstem, że opóźnienie spowodowane zostało 'nadzwyczajnymi okolicznościami', co może być trudne do obalenia. Oznacza to, że trzeba być gotowym na wniesienie sprawy do sądu i zapłacenie różnych opłat sądowych. Jeśli uda Ci się wygrać, linie lotnicze muszą pokryć takie wydatki. Możesz dowiedzieć się więcej o swoich prawach w rozporządzeniu UE (WE) nr 261/2004.

  • Dlaczego skorzystać z usług Zwrotzalot.pl?

    Korzystając z usług Zwrotzalot.pl możesz skoncentrować się na innych rzeczach, podczas gdy my zajmujemy się linią lotniczą. Linie lotnicze często starają się skomplikować proces dochodzenia odszkodowania dla pasażera. Nasze wieloletnie doświadczenie i współpraca z najlepszymi prawnikami to tylko niektóre z powodów, dla których wygrywamy ponad 97% naszych spraw!

  • Jak zasadzić drzewo?

    Gdy złożysz u nas wniosek, masz szansę zasadzić drzewo na nasz koszt, wspierając w ten sposób naszą współpracę z Global Climate Institute w zakresie sadzenia drzew w obszarach wrażliwych. Po złożeniu wniosku, gdy zaakceptujemy Twoją sprawę, otrzymasz od nas wiadomość e-mail. Ten e-mail zawiera numer identyfikacyjny drzewa i link do strony internetowej, na której ten numer może zostać użyty do posadzenia drzewa. Podczas sadzenia drzewa możesz wybrać jeden z trzech różnych projektów - możesz przeczytać więcej o każdym projekcie na stronie internetowej. Po zrealizowaniu numeru identyfikacyjnego i posadzeniu drzewa otrzymasz certyfikat, który możesz wydrukować i / lub udostępnić w mediach społecznościowych. Posadzenie drzewa jest całkowicie darmowe i jest dobrowolne, czy chcesz skorzystać z oferty. Możesz przeczytać więcej o naszym projekcie sadzenia drzew TUTAJ.

Składanie wniosku

  • W jaki sposób mogę zgłosić wniosek?

    Aby rozpocząć roszczenie przeciwko linii lotniczej, musisz wypełnić nasz formularz zgłoszeniowy. Na podstawie informacji o Twoim locie, formularz obliczy, jak duże odszkodowanie Ci przysługuje. Jeśli okaże się, że masz prawo do odszkodowania, zostaniesz poproszony o wypełnienie swoich danych kontaktowych i złożenie wniosku. Wtedy będziemy mogli przyjrzeć się dokładnie złożonemu przez Ciebie wnioskowi i powiadomimy Cię, czy możemy zająć się Twoją sprawą, czy nie.

  • Jakie dokumenty są potrzebne, aby rozpocząć moją sprawę?

    Kiedy zatwierdzimy Twoją sprawę, poprosimy Cię o przesłanie kilku dokumentów wymaganych do rozpatrzenia Twojego roszczenia. Zapytamy o : Twój plan podróży oraz Twoich towarzyszy podróży z imionami i nazwiskami pasażerów, czasem odlotu, numerem lotu i numerem rezerwacji. Możesz również przesłać nam kartę pokładową lub bilet. Pełnomocnictwo, podpisane przez Ciebie i Twoich towarzyszy podróży, umożliwiające nam rozpatrzenie Twojego roszczenia przeciwko linii lotniczej. Kilka linii lotniczych wciąż prosi o kopie dokumentów ze zdjęciem. Jeśli Twoje linie lotnicze znajdą się wśród nich - zostaniesz poproszony o przesłanie dokumentu. Abyśmy mogli otworzyć dokumenty, prosimy o przesłanie ich w formacie pdf, jpg lub pliku word.

  • Co, jeśli nie mogę znaleźć mojego planu podróży, biletów lub karty pokładowej?

    Plan podróży lub bilet
    Twój plan podróży/ bilet lotniczy są często wysyłane drogą mailową na podany podczas zakupu adres. Powinieneś być w stanie znaleźć je w swojej skrzynce, pod warunkiem, że ich nie usunąłeś/-aś. Spróbuj wyszukać nazwę linii lotniczej w swojej skrzynce lub w folderze śmieci. Jeśli nadal nie może znaleźć planu podróży, zaloguj się na stronie linii lotniczej i pobierz go ponownie bądź skontaktuj się z ich działem obsługi klienta i poproś o kopię.

    Karta pokładowa
    Niektóre linie lotnicze i sądy wymagają kopii karty pokładowej, aby rozpocząć przetwarzanie Twojego roszczenia. Jeśli zgubiłeś kartę pokładową lub nie jesteś w stanie ponownie jej pobrać po zalogowaniu na stronę linii lotniczej, skontaktuj się z linią lotniczą lub biurem podróży, w którym zakupiono bilet i poproś o Świadectwo Przyjęcia Na Pokład. Takie świadectwo jest równoznaczne z kartą pokładową i może zostać użyte w Twoim roszczeniu.

  • Jak załączyć dokumenty potrzebne do rozpoczęcia mojej sprawy?

    By rozpocząć pracę nad Twoją sprawą potrzebujemy Twojego planu podróży lub biletu lotniczego. Dokumenty podróży (travel plan / itinerary) lub bilety najczęściej są przesyłane e-mailem przez linię lotniczą, biuro podróży lub innego pośrednika. W niektórych przypadkach mogą być też dostarczone pocztą. Powinno się na nich znajdować imię i nazwisko pasażera (pasażerów), numer lotu, numer rezerwacji i godzina wylotu. Jeżeli masz swój plan podróży lub bilet na skrzynce mailowej możesz pobrać je na swój komputer i załączyć je tutaj. Możesz też wysłać je bezpośrednio ze swojego e-maila na kontakt@zwrotzalot.pl (pamiętaj żeby podać swój numer sprawy). Jeżeli masz swój plan podróży lub bilet tylko w formie drukowanej możesz go zeskanować, zapisać, i załączyć przez powyższy link albo wysłać e-mailem na adres kontakt@zwrotzalot.pl (pamiętaj żeby podać swój numer sprawy). Jeżeli masz smartfona możesz zrobić zdjęcie biletu lub planu podróży i załączyć je lub wysłać e-mailem na adres kontakt@zwrotzalot.pl (pamiętaj żeby podać swój numer sprawy). W niektórych sprawach linia lotnicza może wymagać kopii ważnego dokumentu ze zdjęciem (np. dowodu osobistego). Jeżeli będzie to potrzebne, poprosimy Cię o załączenie jej lub przesłanie mailem w taki sam sposób jak w powyższych przypadkach.

    Sprawdź swoje odszkodowanie

  • Czy mogę złożyć wniosek dla większej ilości osób niż jedna?

    Tak, możesz dodać liczbę osób, które chcesz uwzględnić w roszczeniu w formularzu. Należy pamiętać, że poprosimy o pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich pasażerów uwzględnionych w roszczeniu na późniejszym etapie.

  • Jak długo po locie mogę ubiegać się o odszkodowanie?

    Możesz ubiegać się o odszkodowanie, jeśli Twój lot miał miejsce nie wcześniej niż 3 lata temu i posiadasz potwierdzenie podróży, tj. bilet, fakturę lub kartę pokładową.

  • Czy mogę otrzymać zwrot kosztów za inne wydatki spowodowane opóźnieniem?

    Tak, w zależności od długości opóźnienia, linia lotnicza musi zaoferować przekąski, zakwaterowanie, transport oraz możliwość dwóch połączeń telefonicznych lub e-maili w czasie opóźnienia. Jeśli masz dodatkowe wydatki w tym zakresie lub musisz kupić nowy bilet lotniczy, możemy pomóc Ci pokryć te koszty przez linie lotnicze. Obsługujemy to bezpłatnie. Podczas gdy będzie wysyłać dokumenty z podróży dołącz do nich swoje rachunki.

  • Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie, jeśli za bilet lotniczy zapłacił mój pracodawca?

    Odszkodowanie dotyczy pasażera, a nie tego, kto zapłacił za bilet. Oznacza to, że jeśli samolot jest opóźniony podczas podróży służbowej, to Ty, jako pasażer, powinieneś ubiegać się o odszkodowanie.

  • Linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania. Czy mogę nadal zgłosić wniosek na Zwrotzalot.pl?

    Tak, często się zdarza, że pasażerowie zostają bezpodstawnie odrzuceni, gdy dochodzą odszkodowania bezpośrednio do linii lotniczej. Wiemy, jakie okoliczności upoważniają Cię do uzyskania odszkodowania, a dodatkowo możemy podjąć niezbędne kroki prawne, aby linia lotnicza wypłaciła Ci należne odszkodowanie. Jeśli otrzymałeś odpowiedź od linii lotniczej, prześlij ją, gdy złożysz wniosek.

Proces

  • Jak długo to trwa?

    Sprawa może trwać od kilku tygodni do nawet kilku lat, w przypadku podjęcia drogi sądowej. Wynika to z długiego czasu przetwarzania informacji wśród niektórych linii lotniczych lub z braku reakcji z ich strony. Jeśli linia lotnicza nie zapłaci, możemy potrzebować opinii od jednego z europejskich organów transportowych, które odpowiadają średnio w ciągu 6-12 miesięcy. Jeśli sprawa musi zostać wniesiona do sądu, zajmuje to 6-8 miesięcy, zanim sąd wyda decyzję. Dobrą wiadomością jest to, że istnieje możliwość otrzymania odsetek od odszkodowania za czas oczekiwania na wypłatę rekompensaty.

  • W jaki sposób otrzymam odszkodowanie, gdy sprawa zostanie wygrana?

    Podczas, gdy otrzymamy odszkodowanie od linii lotniczej, wyślemy prośbę o podanie Twoich danych bankowych. Wniosek zostanie wysłany z naszego działu finansów za pomocą adresu e-mail: post@e-conomic.com. Pamiętaj, że jest to inny adres e-mail niż ten, na który otrzymujesz aktualizacje odnośnie całej sprawy. Dlatego też pamiętaj, aby w skrzynce mailowej sprawdzić filtr antyspamowy. Twoje odszkodowanie zostanie przelane z naszego banku w Danii, jak tylko otrzymamy Twoje dane do przelewu. Transfer środków może zająć 5-10 dni roboczych. Twoje dane do przelewu nie mogą być wykorzystane w niewłaściwy sposób przez nas ani nikogo innego. Kod IBAN/SWIFT jest używany wyłącznie w celu dokonania przelewu na konto, nie z konta. W związku z tym możesz czuć się bezpiecznie, udostępniając nam te informacje. Niekiedy linia lotnicza może wypłacić odszkodowanie bezpośrednio na Twoje konto. W takich wypadkach prosimy, aby przelać nam należną opłatę (25% + VAT), jak uzgodniono w kontrakcie.

  • Linie lotnicze skontaktowały się ze mną bezpośrednio. Co teraz zrobić?

    Zdarza się to od czasu do czasu. Jako asystent prawny zajmujemy się całą korespondencją z linią lotniczą, dlatego prosimy o przesłanie zapytania do naszych pracowników. Niektóre linie lotnicze przekazują odszkodowanie bezpośrednio pasażerom. W takim przypadku skontaktuj się z nami od razu, abyśmy mogli Cię poinformować o kolejnych krokach.

  • Czy dwie firmy mogą obsługiwać roszczenie w tym samym czasie?

    Możesz otrzymać tylko jedną rekompensatę za opóźnienie. W przypadku, gdy więcej firm Ci pomaga, możesz skończyć z płaceniem opłat za usługi wszystkim firmom, podczas gdy Twoja sprawa zostanie wygrana,a otrzymasz tylko jedną rekompensatę. Z tego powodu ważne jest, aby złożyć roszczenie tylko w jednej firmie.

Twoje prawa

  • Których krajów to dotyczy?

    Wszystkie 28 krajów członkowskich UE oraz kilka innych państw powiązanych z UE są objęte rozporządzeniem. Oznacza to, że możesz starać się o odszkodowanie za opóźnione, odwołane lub nadrezerwowane loty od jednego z tych krajów. Zobacz pełną listę krajów objętych rozporządzeniem UE 261/2004 poniżej:

    Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Malta, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Wielka Brytania

  • Jak długo powinien być opóźniony lot, żeby być uprawnionym do uzyskania odszkodowania?

    Aby zostać objętym zasadami rekompensat, samolot powinien przybyć 3 godziny później niż planowany czas przybycia. W przypadku odwołania lotu zależy to również od czasu, w którym linia lotnicza poinformowała Cię o zmianie. Powinieneś jednak spóźnić się co najmniej o 2 godziny. Możesz wypróbować nasz kalkulator, aby sprawdzić, czy opóźnienie uprawnia Cię do odszkodowania.

  • Ile mogę uzyskać odszkodowania?

    Wysokość odszkodowania wynosi od 125 do 600 euro za pasażera. Ile możesz otrzymać, zależy od odległości twojego lotu, długości opóźnienia i tego, czy podróżujesz do lub z kraju spoza UE. Po wprowadzeniu informacji o locie w naszym formularzu zgłoszeniowym, otrzymasz oszacowanie, do jakiego stopnia możesz być uprawniony.

  • Czy mogę ubiegać się o odszkodowanie, nawet jeśli linia lotnicza zapłaciła za mój pobyt w hotelu oraz inne wydatki w czasie opóźnienia?

    Tak. Zgodnie z rozporządzeniem UE nadal masz prawo do uzyskania rekompensaty ekonomicznej, nawet jeśli otrzymasz rekompensatę za koszty wyżywienia i zakwaterowania.

  • Spóźniłem się na lot transferowy. Czy mogę otrzymać odszkodowanie?

    Możliwe, że możesz. Jeśli Twoja podróż składała się z tych obu lotów i zostały one zakupione razem oraz z tym samym numerem rezerwacji. Wtedy taki rodzaj opóźnienia może również uprawniać do uzyskania odszkodowania. Wypróbuj nasz kalkulator, aby sprawdzić, czy jest to możliwe.

  • Czy oferujecie także pomoc w sprawie zagubionego bagażu?

    Niestety, bagaż nie jest objęty rozporządzeniem UE, pod którym pracujemy. Zalecamy skontaktowanie się z firmą ubezpieczeniową.

  • Czy mogę ubiegać się również o odszkodowanie dla dziecka?

    Tak, regulacje UE dotyczą zarówno dzieci, jak i dorosłych. To oznacza, że dzieci mają prawo do takiej samej kwoty odszkodowania jak dorośli, pod warunkiem, że zakupiono dla nich siedzenie. Niemowlę, które podróżuje za darmo, bez osobnego siedzenia nie jest uprawnione do uzyskania odszkodowania. Jeśli Twoja linia lotnicza obciążyła Cię opłatą administracyjną za niemowlę, możesz być uprawniony do uzyskania zwrotu pieniędzy w zależności od kwoty naliczonej opłaty administracyjnej.

  • Co robić, gdy linia lotnicza, którą podróżuję, ogłosi upadłość?

    Niestety Zwrotzalot.pl nie może pomóc w uzyskaniu odszkodowania w przypadku bankructwa linii lotniczej. Dotyczy to zarówno nowych roszczeń, złożonych po ogłoszeniu upadłości, jak i spraw rozpoczętych przed ogłoszeniem upadłości przez linię lotniczą. Oto co możesz zrobić, jeśli linia lotnicza, którą podróżujesz, ogłosi bankructwo:

    1. Zakupiłeś/-aś pakiet turystyczny, ale linia lotnicza zbankrutowała przed Twoją datą wylotu
    Twój touroperator ma obowiązek zapewnić Ci transport do miejsca docelowego poprzez alternatywną linię lotniczą. Jeśli tak się nie stanie, masz prawo do pełnego zwrotu kosztów zakupu Twojego pakietu turystycznego. Jeśli przez upadłość wylądujesz na miejscu z opóźnieniem, możesz być uprawniony do zniżki ceny. Wszelkie zapytania dotyczące tej kwestii powinny być kierowane bezpośrednio do Twojego touroperatora.

    2. Zakupiłeś/-aś osobne bilety lotnicze, ale linia lotnicza zbankrutowała przed Twoją datą wylotu
    Jeśli Twoje bilety zostały zakupione przy użyciu międzynarodowej karty kredytowej (Visa, Mastercard, American Express lub Diners Club), Twój bank może starać się o odszkodowanie w Twoim imieniu. Wszelkie zapytania dotyczące tej kwestii powinny być kierowane bezpośrednio do banku.

    3. Zakupiłeś/-aś pakiet turystyczny, ale linia lotnicza zbankrutowała podczas Twojej podróży
    Twój operator touroperator ma obowiązek zapewnić Ci transport do domu z miejsca podróży poprzez alternatywną linię lotniczą. Jeśli upadłość spowodowała konieczność przedłużenia pobytu w miejscu podróży, koszty muszą zostać pokryte przez touroperatora. Natomiast jeśli upadłość spowodowała konieczność skrócenia pobytu, masz prawo do zniżki ceny. Wszelkie zapytania dotyczące tej kwestii powinny być kierowane bezpośrednio do Twojego touroperatora.

    4. Zakupiłeś/-aś osobne bilety lotnicze, ale linia lotnicza zbankrutowała podczas Twojej podróży
    Jeśli Twoje bilety zostały zakupione przy użyciu międzynarodowej karty kredytowej (Visa, Mastercard, American Express lub Diners Club), Twój bank może starać się o odszkodowanie w Twoim imieniu. Wszelkie zapytania dotyczące tej kwestii powinny być kierowane bezpośrednio do banku.

    Jeśli masz prywatne ubezpieczenie podróży, warto również skontaktować się z Twoją firmą ubezpieczeniową i poprosić ich o pomoc.

Czas odpowiedzi

  • Kiedy mogę się spodziewać odpowiedzi od was?

    Niektóre okresy są bardziej intensywne niż inne, ale postaramy się odpowiedzieć na Twoje pytania w ciągu 2-4 dni roboczych. Zadzwoń do nas, jeśli potrzebujesz wcześniejszej odpowiedzi.

  • Kiedy otrzymacie odpowiedź od linii lotniczej?

    Różne linie lotnicze reagują z różnym tempem. Niektóre linie lotnicze w ogóle nie reagują. W przypadku, gdybyśmy nie skontaktowali się z Twoją linią lotniczą, po upływie 6 tygodni podejmiemy inne czynności prawne w celu uzyskania odszkodowania.

  • Moja sprawa jest przetwarzana przez władze transportowe. Jak długo to zajmie?

    Każdy kraj ma własny organ transportowy, który zajmuje się sprawami dotyczącymi opóźnień i odwołań. Władze zajmują się sprawami średnio w ciągu 6-12 miesięcy. Prosimy o cierpliwość.

  • Moja sprawa czeka na sprawę sądową. Jak długo to zajmie?

    Zazwyczaj trwa to od 6 do 8 miesięcy od momentu wniesienia sprawy do sądu, aż do uzyskania wyniku. Poinformujemy Cię, gdy tylko pojawią się jakieś nowości. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz dodatkowych informacji w międzyczasie.

  • Inni pasażerowie z mojego lotu otrzymali już odszkodowanie. Kiedy otrzymam odszkodowanie?

    Linie lotnicze obsługują każdą sprawę indywidualnie. To normalne, że wypłacają odszkodowania niektórym pasażerom wcześniej. Jeśli chcesz poznać dokładny stan swojej sprawy, skontaktuj się z naszymi pracownikami.

Ta strona korzysta z plików cookies
Aby dostosować i poprawić jakość naszej strony internetowej, usług i reklam, korzystamy z plików cookies. Pliki cookies są przechowywane przez okres do 12 miesięcy od daty Twojej wizyty i można je usunąć w przeglądarce.
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookies służą do identyfikacji użytkownika podczas wprowadzania danych na stronie internetowej. Nie można ich uniknąć, będą przechowywane maksymalnie przez 1 godzinę. Pliki cookies pochodzą ze strony zwrotzalot.pl.
Wydajnościowe i funkcjonalne pliki cookies
Pliki cookies są używane, aby zapamiętać preferencje użytkownika, śledzić oraz ulepszać wydajność elementów na stronie internetowej, a ponadto aby chronić dane przed nieautoryzowanym dostępem. Te pliki cookies pochodzą z: zwrotzalot.pl, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Pliki Cookies - Statystki
Używamy plików cookies, aby zmierzyć liczbę użytkowników, ich interakcje, czy czas wizyt w witrynie. Te pliki cookies pochodzą z: flyforsinkelse.dk, .google.com.
Pliki Cookies - Marketing
W celu zapewniania odpowiedniej reklamy, używamy plików cookies do koordynowania naszych reklam na różnego rodzaju urządzeniach, stronach internetowych oraz przeglądarkach. Te pliki cookies pochodzą z: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.