Przepełniony samolot

Odszkodowanie za przepełnione loty

ODMÓWIONE ZOSTAŁO WEJŚCIE NA POKŁAD
Lot Katarzyny i Piotra z Birmingham do Amsterdamu był przepełniony i nie pozwolono im wejść na pokład. Zamiast tego zostali wysłani przez Londyn i przybyli do Amsterdamu z 3 godzinnym opóźnieniem. Ich bilety kosztowały tylko 215 euro.
MAJĄ PRAWO DO REKOMPENSATY W WYSOKOŚCI €500.

Prawa pasażerów w UE dotyczące podróży lotniczych dotyczą nie tylko opóźnionych czy odwołanych lotów. Obowiązują one również w przypadku, gdy linia lotnicza odmawia przyjęcia na pokład z powodu nadkompletu pasażerów. Twoje prawa mogą obejmować zwrot biletu, zapłaty za żywność i napoje w oczekiwaniu na nowy lot oraz rekompensatę finansową od linii lotniczej w wysokości do 600 euro za pasażera.


Dlaczego samolot ma nadkomplet pasażerów?

Nie jest tajemnicą, że linie lotnicze sprzedają więcej biletów na lot, niż mają miejsc w samolocie. Praktyka ta wydaje się być bardziej rozpowszechniona na popularnych trasach lotniczych ze względu na wyższy odsetek pasażerów, którzy nie pojawiają się przed wylotem. W przypadku pojawienia się większej liczby pasażerów niż liczba miejsc w samolocie, linia lotnicza musi odmówić przyjęcia co najmniej jednego pasażera na pokład samolotu.


Czy należy dobrowolnie zrezygnować z miejsca?

Linia lotnicza zwykle stara się znaleźć pasażerów, którzy są gotowi dobrowolnie zrezygnować z miejsca, oferując im coś w zamian. Oferta obejmuje zazwyczaj przekierowanie do miejsca docelowego z alternatywnym lotem, który ma wolne miejsca i ewentualnie voucher podróżny lub inne zadośćuczynienie. Jeżeli linia lotnicza nie znajdzie pasażerów gotowych zrezygnować z miejsca lub jeżeli pasażerowie nie są zadowoleni z oferty odszkodowania, linia lotnicza może odmówić wejścia na pokład wbrew ich woli. Zawsze należy poprosić załogę lotniczą o poinformowanie o swoich prawach w przypadku nadkompletu pasażerów i być świadomym, że nie masz obowiązku akceptować ich oferty odszkodowania. Jeżeli oferta linii lotniczej nie satysfakcjonuje cię, nie akceptuj rezygnacji z miejsca.


Odmówiono mi wejścia na pokład z powodu nadkompletu pasażerów. Czy mogę otrzymać odszkodowanie?

Tak. Jeżeli odmówiono ci wejścia na pokład w przypadku nadkompletu pasażerów i nie chcesz przyjmować oferty linii lotniczej, linia lotnicza jest zobowiązana do wypłaty odszkodowania do kwoty 600 euro. Wysokość kwoty zależy od długości lotu i opóźnienia. Więcej na ten temat przeczytasz w rubryce dotyczącej odszkodowania. Poza odszkodowaniem linia lotnicza musi zaoferować:


  • Pełny zwrot ceny biletu, na który odmówiono wejścia na pokład; lub lot powrotny na lotnisko odlotu; lub zmianę terminu podróży, aby dotrzeć do miejsca docelowego w odpowiednim czasie;
  • Wyżywienie w oczekiwaniu na nowy lot;
  • Zakwaterowanie w czasie oczekiwania.

Zachowaj karty pokładowe, a także rachunki dotyczące zakwaterowania i wyżywienia. Przydadzą ci się w razie składania reklamacji. W przypadku braku wcześniejszej informacji, pamiętaj, aby zapytać załogę lotniczą, dlaczego odmówiono ci wejścia na pokład samolotu.


Czy mogą odmówić mi wejścia na pokład i nie przyznać odszkodowania?

Tak, linia lotnicza ma prawo odmówić ci wejścia na pokład w niektórych przypadkach. Odmowa wejścia na pokład nie jest uważana za nieuzasadnione odrzucenie jeżeli zajdzie jeden z następujących powodów:


  • Brak ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem;
  • Brak ważnej wizy lub innego zezwolenia na wjazd;
  • Względy BHP;
  • Brak zastosowania się do warunków linii lotniczych. W takich przypadkach nie przysługuje ci odszkodowanie.

W jaki sposób możecie pomóc mi uzyskać odszkodowanie za odmowę wejścia na pokład?

Zespół Zwrotzalot.pl pomoże ci uzyskać odszkodowanie w przypadku nadkompletu pasażerów. Potrzebujemy jedynie informacji o twojej podróży, żeby zacząć działać. W prosty i szybki sposób możesz uzupełnić swoje dane na naszej stronie internetowej a resztę pozostawić nam.

Jeżeli uznamy, że przysługuje ci odszkodowanie, złożymy wniosek do linii lotniczej. W zależności od odpowiedzi i czasu reakcji linii lotniczych możemy zamknąć sprawę i wypłacić odszkodowanie w ciągu kilku tygodni lub miesięcy albo przekazać sprawę do krajowego organu wykonawczego lub sądu. Może się to zdarzyć, jeżeli linia lotnicza nie odpowie nam lub nie potwierdzi naszego wniosku w twoim imieniu, wymieniając powody, z którymi się nie zgadzamy. Niestety, w przypadkach, w których musimy zaangażować krajowy organ wykonawczy lub sąd, czas rozpatrywania sprawy może się wydłużyć nawet do kilku miesięcy. Będziemy cię na bieżąco informować o rozwoju sytuacji w twojej sprawie. Ponadto zawsze możesz skontaktować się z nami w celu uzyskania informacji.


Sprawdź wysokość odszkodowania
Ta strona korzysta z plików cookies
Aby dostosować i poprawić jakość naszej strony internetowej, usług i reklam, korzystamy z plików cookies. Pliki cookies są przechowywane przez okres do 12 miesięcy od daty Twojej wizyty i można je usunąć w przeglądarce.
Niezbędne pliki cookies
Te pliki cookies służą do identyfikacji użytkownika podczas wprowadzania danych na stronie internetowej. Nie można ich uniknąć, będą przechowywane maksymalnie przez 1 godzinę. Pliki cookies pochodzą ze strony zwrotzalot.pl.
Wydajnościowe i funkcjonalne pliki cookies
Pliki cookies są używane, aby zapamiętać preferencje użytkownika, śledzić oraz ulepszać wydajność elementów na stronie internetowej, a ponadto aby chronić dane przed nieautoryzowanym dostępem. Te pliki cookies pochodzą z: zwrotzalot.pl, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Pliki Cookies - Statystki
Używamy plików cookies, aby zmierzyć liczbę użytkowników, ich interakcje, czy czas wizyt w witrynie. Te pliki cookies pochodzą z: flyforsinkelse.dk, .google.com.
Pliki Cookies - Marketing
W celu zapewniania odpowiedniej reklamy, używamy plików cookies do koordynowania naszych reklam na różnego rodzaju urządzeniach, stronach internetowych oraz przeglądarkach. Te pliki cookies pochodzą z: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.