Zasady i warunki
Regulamin Zwrotzalot.pl dotyczący pomocy w uzyskaniu odszkodowania
Niniejszy regulamin opisuje zasady współpracy pomiędzy pasażerem (klientem) a Zwrotzalot.pl. Założenie sprawy na stronie www.zwrotzalot.pl jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
Informacje ogólne
Zwrotzalot.pl
/SYNCON INTERNATIONAL ApS
Aleja Armii Krajowej 10/6
50-541 Wrocław
Polska
E-mail: kontakt@zwrotzalot.pl
Telefon: +48 71 712 59 93
VAT: DK-32561950
-
1. Usługi Zwrotzalot.pl
- a) Ocena możliwości uzyskania odszkodowania.
- b) Obliczanie kwoty odszkodowania.
- c) Zgłoszenie sprawy liniom lotniczym.
- d) Realizacja sprawy, w szczególnych przypadkach na drodze sądowej.
- e) Negocjacje roszczenia.
- f) Inkasowanie i wypłacanie kwoty odszkodowania pasażerowi.
- g) Informowanie klienta o przebiegu sprawy.
-
2. Obowiązki klienta
Klient zobowiązuje się do:
- a) Udzielania Zwrotzalot.pl wszelkich istotnych informacji dotyczących sprawy, zarówno przy zakładaniu sprawy, jak i w trakcie procesu.
- b) Odpowiadania na pytania Zwrotzalot.pl zgodnie z prawdą i bez zwłoki.
- c) Zaprzestania bezpośredniego kontaktu z liniami lotniczymi - w odniesieniu do sprawy należy kierować się do Zwrotzalot.pl.
- d) W nadzwyczajnych przypadkach, do pomocy w pokryciu kosztów sądowych prywatnym ubezpieczeniem lub ubieganiem się o bezpłatną pomoc prawną ze strony rządu (zgodnie z punktem 5).
- e) W stosownych przypadkach do podzielenia kwoty odszkodowania między współpasażerów.
-
3. Prawa Zwrotzalot.pl
Zwrotzalot.pl zastrzega sobie przez cały czas trwania sprawy następujące prawa:
- a) Do uzyskania informacji o sprawie ze źródeł zewnętrznych oraz do ujawnienia danych kontaktowych i informacji dotyczących lotu od linii lotniczej lub dowolnej strony trzeciej opisanej w Polityce Ochrony Danych.
- b) Do podjęcia wszelkich działań prawnych, które mogą przyczynić się do zapłaty odszkodowania.
- c) Do zaprzestania działań, bez uprzedniego poinformowania klienta, na przykład w wyniku pojawienia się nowych informacji w sprawie, które uniemożliwiają Zwrotzalot.pl realizację założeń, zmiany prawa, przedawnienia sprawy lub niewypłacalności linii lotniczych.
- d) Do wyłączności roszczenia złożonego przez klienta, nawet w przypadku osobiście wysłanego wniosku do linii lotniczej. Po przekazaniu sprawy firmie Zwrotzalot.pl, jest ona jest jedynym organem ubiegającym się o odszkodowanie i z jej działań wynika uzyskanie odszkodowania. Klient zobowiązany jest do zapłacenia firmie Zwrotzalot.pl należnej prowizji zgodnie z opisem w punkcie 5a).
- e) Do kontaktu z klientem za pośrednictwem telefonu, listu bądź mediów elektronicznych w celu marketingu produktów oraz świadczenia usług, jak i również dostarczania ofert na temat biuletynów, wydarzeń oraz konkursów. Klient może odmówić w dowolnym momencie kontaktu poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@zwrtozalot.pl.
-
4. Prawa klienta
Klient powinien pozostawić roszczenie przeciwko liniom lotniczym Zwrotzalot.pl. Klient ma zawsze następujące prawa:
- a) Prawo do zakończenia współpracy z Zwrotzalot.pl w każdym momencie, bez wypowiedzenia umowy o współpracy, w drodze pisemnego powiadomienia i po opłaceniu kosztów, zgodnie z punktem 5g).
- b) W przypadku, gdy klient sam osiągnie porozumienie z linią lotniczą bez zaangażowania lub wiedzy firmy Zwrotzalot, klient będzie zobowiązany do pokrycia kosztów sprawy zgodnie z paragrafem 5a), wraz z kosztami, które mogły być należne do postępowania sądowego, do Zwrotzalot paragraf 5d) i 5g).
-
5. Koszty
- a) Koszty usług Zwrotzalot.pl wynoszą 25% + VAT, tj. 31,25% od kwoty otrzymanego odszkodowania. Zwrotzalot używa w rozliczeniach duńskiego VAT.
- b) Koszty i odsetki nie są pobierane, jeśli Zwrotzalot.pl zaprzestanie dążenia do uzyskania odszkodowania.
- c) Koszty roszczenia odszkodowania mogą wzrosnąć w związku z opłatami sądowymi, prawnymi i innymi. Opłaty te są wnoszone są przez Zwrotzalot.pl i, jeśli sprawa jest wygrana, zwracane później przez linie lotnicze. Jeśli sprawa zostanie przegrana lub oddalona, Zwrotzalot.pl pokrywa te koszty.
- d) Koszty odlicza się od kwoty wypłaconego odszkodowania, a opłaty za usługi pobierane są dopiero po otrzymaniu odszkodowania przez klienta.
- e) Odszkodowanie zostanie przelane do Klienta z polskiego rachunku bankowego. Koszty wszelkich przelewów bankowych lub opłat transakcyjnych ponosi Klient. Zwrotzalot.pl nie ponosi odpowiedzialności za dystrybucję odszkodowania pomiędzy Klientem a współpasażerami.
-
f)
W szczególnych przypadkach Zwrotzalot.pl ma prawo do naliczenia kosztów bezpośrednio do klienta. Może się to zdarzyć w następujących przypadkach:
- Jeśli linie lotnicze wypłaciły kwotę roszczenia bezpośrednio klientowi.
- Jeśli klient chce rozwiązać umowę z Zwrotzalot.pl, wtedy Zwrotzalot.pl jest uprawniony do naliczenia jemu kosztów zgodnie z punktem 5g).
- Jeśli klient chce przyjąć lub odrzucić ugodę w sprzeczności z rekomendacją Zwrotzalot.pl, Zwrotzalot.pl jest uprawniony do naliczenia jemu kosztów obliczonych zgodnie z punktem 5g).
- Jeśli klient celowo zataił informacje o sprawie lub celowo podał Zwrotzalot.pl informacje niezgodne z prawdą oraz/lub jeśli na pisemną prośbę Zwrotzalot.pl nie wypełnia obowiązków wskazanych w punkcie 2), Zwrotzalot.pl ma prawo do wypowiedzenia umowy z klientem ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia kosztów zgodnie z punktem 5 g).
- Jeśli klient uzyskał odszkodowanie przez współpracę z inną firmą, mimo iż założył sprawę i zaakceptował regulamin Zwrotzalot.pl, Zwrotzalot.pl jest uprawniony do naliczenia jemu kosztów obliczonych zgodnie z punktem 5g).
- g) Jeżeli istnieją szczególne okoliczności, zgodnie z opisem w punkcie 5f), Zwrotzalot.pl ma prawo do pobrania opłaty od klienta, odpowiadającej 25% kwoty wnioskowanego odszkodowania, a także udokumentowanych kosztów, takich jak opłaty sądowe i koszty dodane do pomocy prawnej + podatku VAT.
- h) W przypadku, gdy głównym celem roszczenia jest odzyskanie przez Klientów dodatkowo poniesionych kosztów, w szczególności zwrotu kosztów biletów lotniczych, Zwrotzalot naliczy opłatę odpowiadającą 25% + vat zwróconej kwoty, jednak nie mniej niż 25 euro + VAT
- i) Jeśli za zgodą klienta, wykonane zostaną inne działania, wykraczające poza standardowe traktowanie roszczeń, zgodnie z ogólnymi zasadami reprezentacji prawnej, koszty są determinowane przez wysokość dodatkowego odszkodowania, podjętych działań i osiągniętych wyników.
-
6. Wypowiedzenie oraz wycofanie
-
Niniejsze Zasady i Warunki obowiązują, gdy Klient złożył sprawę na stronie www.zwrotzalot.pl i dopóki jedna ze stron nie wypowie umowy. Klient ma prawo do odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni od daty jej wniesienia bez podania przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient może skorzystać z poniższego wzoru formularza.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.
Adresat:
Zwrotzalot.pl
Aleja Armii Krajowej 10/6
50-541 Wrocław
Polska
E-mail: kontakt@zwrotzalot.pl
Ja niniejszym informuję o moim odstąpieniu o świadczenie następującej usługi: Data zamówienia:
Imię i nazwisko konsumenta:
Adres konsumenta:
Data:
Podpis konsumenta
(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
-
Niniejsze Zasady i Warunki obowiązują, gdy Klient złożył sprawę na stronie www.zwrotzalot.pl i dopóki jedna ze stron nie wypowie umowy. Klient ma prawo do odstąpienia od niniejszej umowy w terminie 14 dni od daty jej wniesienia bez podania przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient może skorzystać z poniższego wzoru formularza.
-
7. Prywatność
Wszystkie informacje o kliencie są traktowane poufnie zgodnie z obowiązującym prawem UE. -
8. Jurysdykcja i obowiązujące prawo
Wszelkie spory wynikające z niniejszych Warunków i Zasad mogą być zgłaszane do polskiego sądu i podlegają prawu polskiemu oraz prawu międzynarodowemu mającemu zastosowanie do niniejszych warunków umowy.