Zasady i warunki
Regulamin serwisu Zwrotzalot.pl dotyczący roszczeń będących przedmiotem cesji
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2025
Zaakceptowanie niniejszego Regulaminu i zawarcie Umowy Cesji jest warunkiem skorzystania z usług Zwrotzalot.pl. Przystępując do zgłoszenia roszczenia, Użytkownik potwierdza, że rozumie i akceptuje wszystkie poniższe zasady, w tym zakres przeniesienia praw oraz ustalone zasady wynagrodzenia i rozliczeń z Zwrotzalot.pl. Zwrotzalot.pl zobowiązuje się do rzetelnego działania w interesie Użytkownika na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
1. Postanowienia ogólne
- Operatorem serwisu internetowego https://zwrotzalot.pl/ jest Syncon International ApS, z siedzibą w Valby pod adresem Trekronergade 110, 1.Th., 2500 Valby, Dania, posiadająca numer rejestrowy: 32561950, zarejestrowana w: RA000170: CVR Denmark - Central Business Register (w niniejszym Regulaminie: „Zwrotzalot.pl”).
- Dane kontaktowe Zwrotzalot.pl w Polsce to: SYNCON INTERNATIONAL ApS Aleja Armii Krajowej 10/6 50-541 Wrocław, Polska, e-mail: kontakt@zwrotzalot.pl, telefon: +48 71 712 59 93.
- Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Zwrotzalot.pl na rzecz pasażerów (w niniejszym Regulaminie: „Użytkownik”), polegających na dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych od linii lotniczych zgodnie z Rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (dalej: „Rozporządzenie 261/2004”) oraz na przelewaniu (cesji) tych roszczeń na Zwrotzalot.pl.
- Operatorem serwisu Zwrotzalot.pl jest podmiot świadczący usługę pośrednictwa w uzyskaniu należnego odszkodowania za zakłócony lot. Zwrotzalot.pl działa na podstawie cesji wierzytelności – Użytkownik przenosi na Zwrotzalot.pl swoje roszczenie o odszkodowanie wraz z wszelkimi należnościami ubocznymi (w szczególności odsetkami ustawowymi oraz prawem do zwrotu ceny biletu w przypadku odwołania lotu).
- Korzystanie z serwisu Zwrotzalot.pl jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu. Użytkownik, rozpoczynając procedurę zgłoszenia roszczenia, oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i zobowiązuje się go przestrzegać.
-
Użytkownik oświadcza, że:
- przysługują mu prawa do dochodzenia odszkodowania od przewoźnika lotniczego a zgłoszone przez niego roszczenie nie zostało wcześniej zaspokojone ani przeniesione na rzecz innego podmiotu, a także nie jest przedmiotem innego toczącego się postępowania lub umowy cesji z osobą trzecią;
- wszystkie przekazane Zwrotzalot.pl informacje i dokumenty są zgodne z prawdą, kompletne i dotyczą wyłącznie zgłoszonego roszczenia;
- zobowiązuje się do udzielenia Zwrotzalot.pl wszelkich niezbędnych informacji oraz do przekazania dodatkowych dokumentów i oświadczeń, jeśli będzie to konieczne do skutecznego dochodzenia roszczenia;
- po zawarciu umowy cesji oraz przeniesieniu roszczenia nie będzie dochodził wobec Zwrotzalot.pl żadnych roszczeń związanych z dalszym sposobem prowadzenia sprawy, decyzjami procesowymi ani wynikami postępowania, za wyjątkiem przypadków rażącego naruszenia prawa Zwrotzalot.pl;
- po zawarciu Umowy Cesji nie będzie podejmował żadnych działań (w tym kontaktował się z przewoźnikiem, wysyłał reklamacji, zawierał ugody) w zakresie roszczenia będącego przedmiotem cesji bez wiedzy i zgody Zwrotzalot.pl.
-
2. Zgłoszenie roszczenia i zawarcie umowy cesji
- Zgłoszenie roszczenia odbywa się za pośrednictwem serwisu Zwrotzalot.pl. Użytkownik wypełnia formularz zgłoszeniowy, podając dane lotu oraz opis zakłócenia (opóźnienie, odwołanie, odmowa wejścia na pokład itp.) oraz dołącza wymagane informacje/dokumenty (np. kopię biletu, potwierdzenie rezerwacji, korespondencję z linią lotniczą).
- Po wstępnej ocenie zgłoszenia Zwrotzalot.pl informuje Użytkownika o możliwości dochodzenia roszczenia. W przypadku pozytywnej oceny, Użytkownikowi przedstawiana jest umowa cesji wierzytelności (dalej: „Umowa Cesji”), na mocy której Użytkownik przeniesie na Zwrotzalot.pl prawo do dochodzenia odszkodowania od linii lotniczej.
- Zawarcie Umowy Cesji następuje w formie elektronicznej (poprzez podpisanie przez Użytkownika oświadczenia o cesji oraz potwierdzenie przez Zwrotzalot.pl zawarcia Umowy Cesji). Z chwilą potwierdzenia zawarcia Umowy Cesji roszczenie Użytkownika wobec przewoźnika przechodzi na własność Zwrotzalot.pl, zgodnie z art. 509 Kodeksu cywilnego. Od tego momentu wyłącznie Zwrotzalot.pl jest uprawniony do dochodzenia tego roszczenia we własnym imieniu i na własny rachunek.
- Cesja obejmuje całość roszczenia głównego o odszkodowanie przewidziane w Rozporządzeniu 261/2004, jak również związane z nim należności uboczne, w szczególności prawo do żądania od przewoźnika odsetek za opóźnienie w płatności odszkodowania oraz – w przypadku odwołania lotu – zwrotu kosztu biletu (jeżeli Użytkownik nie otrzymał takiego zwrotu).
- Z momentem zawarcia Umowy Cesji Użytkownik zobowiązuje się powstrzymać od samodzielnego kontaktu z linią lotniczą w sprawie odszkodowania oraz od zlecania lub przekazywania dochodzenia tego roszczenia osobom trzecim. Wszelkie czynności związane z dochodzeniem odszkodowania będzie podejmował wyłącznie Zwrotzalot.pl.
- W razie otrzymania przez Użytkownika jakiejkolwiek korespondencji lub płatności od linii lotniczej dotyczącej zgłoszonego roszczenia (np. odpowiedź na reklamację, propozycja ugody, wypłata odszkodowania bezpośrednio na konto Użytkownika) po zawarciu Umowy Cesji – Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie poinformować o tym Zwrotzalot.pl i przekazać mu otrzymane informacje lub środki. W przypadku otrzymania bezpośredniej płatności od przewoźnika, Użytkownik zobowiązuje się przekazać tę kwotę Zwrotzalot.pl lub uzgodnić potrącenie należnej prowizji Zwrotzalot.pl, zgodnie z postanowieniami punktu 3 niniejszego Regulaminu.
-
3. Dochodzenie roszczenia – prawa i obowiązki Zwrotzalot.pl
- Z chwilą skutecznego przeniesienia roszczenia na podstawie Umowy Cesji, Zwrotzalot.pl uzyskuje pełną decyzyjność w zakresie dochodzenia roszczenia. Oznacza to, że Zwrotzalot.pl samodzielnie decyduje o wszelkich czynnościach potrzebnych do uzyskania odszkodowania od przewoźnika, w tym w szczególności: kierowaniu wezwań do zapłaty, prowadzeniu negocjacji z linią lotniczą, zawarciu ewentualnej ugody, skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego lub pozasądowego (np. mediacja, skarga do odpowiednich organów) , skierowaniu sprawy na drogę egzekucji oraz o zaniechaniu dalszego dochodzenia roszczenia, jeśli uzna to za zasadne z przyczyn prawnych lub faktycznych.
- Użytkownik nie ma prawa ingerować w działania podejmowane przez Zwrotzalot.pl w celu dochodzenia roszczenia. W szczególności Użytkownikowi nie przysługuje prawo wydawania wiążących poleceń co do sposobu prowadzenia sprawy ani sprzeciwiania się decyzjom Zwrotzalot.pl (np. co do przyjęcia bądź odrzucenia propozycji ugodowej, wniesienia pozwu, zaniechania dalszych działań). Użytkownik akceptuje, że po cesji nie jest stroną postępowania przeciw przewoźnikowi i zrzeka się jakichkolwiek roszczeń wobec Zwrotzalot.pl z tytułu sposobu prowadzenia sprawy, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu dotyczących należytej staranności Zwrotzalot.pl.
- Zwrotzalot.pl zobowiązuje się do podejmowania działań z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i w oparciu o dostarczone przez Użytkownika informacje. Zwrotzalot.pl będzie informować Użytkownika o istotnych postępach w sprawie (np. uzyskaniu decyzji linii lotniczej, skierowaniu sprawy na drogę sądową, uzyskaniu odszkodowania). Informacje będą przekazywane drogą elektroniczną (e-mail lub poprzez konto Użytkownika w serwisie).
- Zwrotzalot.pl ma prawo, bez uprzedniej zgody Użytkownika, podejmować wszelkie niezbędne czynności prawne w celu realizacji cesji i wyegzekwowania roszczenia. Obejmuje to m.in. podpisywanie w imieniu własnym wszelkich dokumentów i oświadczeń kierowanych do linii lotniczej oraz organów, a także występowanie w charakterze powoda w postępowaniu sądowym dotyczącym roszczenia. Użytkownik zobowiązuje się dostarczyć Zwrotzalot.pl wszelkich dodatkowych dokumentów czy informacji, które okażą się konieczne do skutecznego dochodzenia roszczenia (np. oryginałów dokumentów, oświadczeń, pełnomocnictw procesowych, jeśli wymaga tego sąd lub inny organ).
- Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że po przeniesieniu roszczenia na Zwrotzalot.pl nie przysługuje mu odwołanie ani zażalenie na decyzje Zwrotzalot.pl dotyczące sposobu prowadzenia sprawy i dochodzenia roszczenia. Decyzje podejmowane przez Zwrotzalot.pl w granicach cesji (np. co do zawarcia ugody na określoną kwotę lub odstąpienia od dalszego dochodzenia roszczenia z powodu braku szans na powodzenie) są ostateczne i wiążące dla Użytkownika.
-
4. Wynagrodzenie Zwrotzalot.pl i rozliczenia z Użytkownikiem
- Usługa świadczona przez Zwrotzalot.pl wynagradzana jest wyłącznie w przypadku sukcesu (zasada „no win – no fee”). W razie braku uzyskania odszkodowania od przewoźnika (np. sprawa zostanie prawomocnie przegrana albo przewoźnik okaże się niewypłacalny), Użytkownik nie ponosi żadnych kosztów na rzecz Zwrotzalot.pl.
- Standardowe wynagrodzenie Zwrotzalot.pl stanowi prowizyjna opłata w wysokości 35% (trzydzieści procent) brutto od uzyskanej kwoty odszkodowania, rekompensaty lub innych kosztów czy kwot będących przedmiotem roszczenia wraz z ewentualnymi odsetkami lub innymi świadczeniami dodatkowymi. Prowizja ta obejmuje wszelkie należne podatki i koszty Zwrotzalot.pl związane z prowadzeniem sprawy. Pozostałe 65% wyegzekwowanego odszkodowania zostanie wypłacone Użytkownikowi na zasadach opisanych poniżej i stanowi cenę sprzedaży wierzytelności. Opłaty mogą ulec obniżeniu w wyniku zastosowania zniżek lub promocji oferowanych przez Zwrotzalot.pl. Zasady przyznawania zniżek i promocji określane są w odrębnych regulaminach lub dokumentach promocyjnych. Jednocześnie Zwrotzalot.pl zapewnia, że niezależnie od okoliczności, opłata pobierana od Użytkownika nie będzie wyższa niż wskazana w niniejszym punkcie.
- Prowizja, o której mowa powyżej, zostanie potrącona przez Zwrotzalot.pl z kwoty otrzymanej od linii lotniczej przed przekazaniem środków Użytkownikowi. Oznacza to, że po skutecznym uzyskaniu odszkodowania od przewoźnika Zwrotzalot.pl zatrzyma 35% tej kwoty tytułem swojego wynagrodzenia, zaś pozostałą część przekazuje Użytkownikowi.
- Zwrotzalot.pl zobowiązuje się wypłacić należną Użytkownikowi część odszkodowania po faktycznym otrzymaniu środków od przewoźnika. Wypłata nastąpi przelewem bankowym na rachunek wskazany przez Użytkownika. Zwrotzalot.pl nie gwarantuje żadnego z góry określonego terminu uzyskania odszkodowania od linii lotniczej – czas trwania procesu dochodzenia roszczenia zależy od wielu czynników (procedur linii lotniczej, ewentualnego postępowania sądowego, obciążenia organów rozpatrujących sprawy itp.). Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany o fakcie uzyskania odszkodowania i dacie planowanej wypłaty.
- W przypadku, gdy kwota uzyskana od przewoźnika różni się od kwoty dochodzonej (np. linia lotnicza wypłaciła kwotę niższą niż wnioskowana, wypłaciła tylko część roszczenia lub zwróciła niektóre koszty), Zwrotzalot.pl ma prawo wstrzymać wypłatę środków Użytkownikowi do czasu wyjaśnienia tej rozbieżności. W szczególności Zwrotzalot.pl może zweryfikować, czy otrzymana kwota stanowi pełne i ostateczne zaspokojenie roszczeń (np. czy obejmuje wszystkie należne elementy odszkodowania i odsetki), czy też jest to płatność częściowa lub omyłkowa. O podjętych ustaleniach Użytkownik zostanie poinformowany, a ewentualna wypłata nastąpi niezwłocznie po wyjaśnieniu sprawy.
- W przypadku otrzymania przez Zwrotzalot.pl płatności od linii lotniczej o niejasnym tytule (np. brak jednoznacznego wskazania, jakiej sprawy dotyczy przelew, lub kwota nie odpowiada żadnej z prowadzonych spraw), Zwrotzalot.pl również uprawniony jest do wstrzymania dystrybucji tych środków do czasu pełnego ustalenia, czy i w jakiej części dotyczą one roszczenia Użytkownika. Zwrotzalot.pl dołoży starań, aby taką weryfikację przeprowadzić niezwłocznie (np. kontaktując się z przewoźnikiem lub sprawdzając sygnatury spraw). Po potwierdzeniu przeznaczenia płatności, należna część zostanie przekazana Użytkownikowi zgodnie z ust. 4 powyżej.
- Jeżeli pomimo cesji roszczenia linia lotnicza dokona płatności bezpośrednio na rzecz Użytkownika (zamiast na rzecz Zwrotzalot.pl), Użytkownik jest zobowiązany poinformować o tym Zwrotzalot.pl i przekazać mu należną część wynagrodzenia (opłaty) dla Zwrotzalot.pl. W takiej sytuacji Zwrotzalot.pl wystawi Użytkownikowi odpowiednie rozliczenie prowizyjne – Użytkownik zobowiązuje się do zapłaty na rzecz Zwrotzalot.pl kwoty odpowiadającej 35% otrzymanego odszkodowania (chyba że Użytkownik przekaże Zwrotzalot.pl całość otrzymanych środków, wówczas Zwrotzalot.pl wypłaci Użytkownikowi 65%, zatrzymując prowizję). Niewywiązanie się Użytkownika z obowiązku rozliczenia prowizji traktowane będzie jak naruszenie niniejszego Regulaminu i może skutkować podjęciem kroków prawnych przez Zwrotzalot.pl.
- Zwrotzalot.pl ponosi koszty związane z dochodzeniem roszczenia (np. opłaty skarbowe, koszty sądowe, wynagrodzenie pełnomocników) i nie obciąża nimi Użytkownika, z wyjątkiem sytuacji wskazanych w Regulaminie jako szczególne (np. gdy Użytkownik naruszy warunki współpracy lub wycofa się z umowy – zob. pkt 5.d poniżej). W przypadku pomyślnego zakończenia sprawy ewentualne zasądzone od strony pozwanej zwroty kosztów sądowych, kosztów procesu lub odsetki ustawowe od tych kosztów nie stanowią części odzyskanej kwoty i nie podlegają rozliczeniu jak odszkodowanie.
- Postanowienie pkt 4.h nie obejmuje kosztów przewalutowania w ani opłat za przelewy bankowe dla Użytkownika, które ponosi Użytkownik.
- W przypadku, gdy Użytkownik podał w zgłoszeniu lub w Umowie cesji nieprawdziwe informacje, zaniechał przekazania istotnych informacji lub nie podpisał dokumentów mających znaczenie dla wyniku sprawy oraz dla roszczenia, a także w sytuacji, gdy pomimo kierowanych do niego próśb, Użytkownik nie wykonuje obowiązków określonych w Regulaminie i Umowie cesji lub dochodzi roszczenia za pośrednictwem innego podmiotu lub przeniósł swoje roszczenie na inny podmiot, Zwrotzalot.pl ma prawo do natychmiastowego rozwiązania umowy z Użytkownikiem oraz do naliczenia opłaty odpowiadającej 35% brutto kwoty wnioskowanej rekompensaty, a także udokumentowanych kosztów obsługi, takich jak m. in. koszty sądowe, obsługa prawna.
-
5. Sytuacje wyjątkowe i rozwiązanie umowy
- Przez Konsumenta rozumie się osobę fizyczną, która zawiera z Zwrotzalot.pl umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, działającą w celu niezwiązanym z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową, w rozumieniu art. 22¹ Kodeksu cywilnego. Konsumentem w rozumieniu niniejszego Regulaminu jest każda osoba fizyczna korzystająca z usług Zwrotzalot.pl, która zgłasza roszczenie dotyczące zakłóconego lotu wyłącznie w celach prywatnych, niezwiązanych z działalnością gospodarczą.
- Użytkownik będący konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej Umowy Cesji (a tym samym od zlecenia usługi Zwrotzalot.pl) w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia, bez podawania przyczyny. Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Użytkownik powinien złożyć Zwrotzalot.pl jednoznaczne oświadczenie informujące o decyzji odstąpienia od umowy drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@zwrotzalot.pl.
- W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy cesji wierzytelności, umowę uważa się za niezawartą, a Zwrotzalot.pl zaprzestaje wszelkich czynności związanych z dochodzeniem roszczenia w imieniu Użytkownika. Jeżeli do momentu odstąpienia Zwrotzalot.pl nie uzyskał jeszcze odszkodowania od przewoźnika, Użytkownik nie ponosi żadnych kosztów ani opłat. W przypadku, gdyby do momentu odstąpienia Zwrotzalot.pl uzyskał już świadczenie od przewoźnika, Użytkownikowi przysługuje prawo do otrzymania należnej kwoty po potrąceniu prowizji Zwrotzalot.pl, zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
- Użytkownik oświadcza, że żąda rozpoczęcia wykonywania usługi przez Zwrotzalot.pl przed upływem terminu do odstąpienia (np. poprzez złożenie wniosku o podjęcie natychmiastowych działań) oraz akceptuje, że jeżeli Zwrotzalot.pl uzyska odszkodowanie przed upływem 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, prawo do odstąpienia wygasa.
-
Użytkownik może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy korzystając z wzoru:
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Miejscowość: ................................................
Data: .......................................................
Dane Użytkownika (Konsumenta):
Imię i nazwisko: ...............................................................................
Adres: .........................................................................................
Adres e-mail: ..................................................................................
Numer telefonu: ................................................................................
Adresat: Zwrotzalot.pl / SYNCON INTERNATIONAL ApS Aleja Armii Krajowej 10/6 50-541 Wrocław, Polska
Niniejszym składam oświadczenie o odstąpieniu od umowy cesji wierzytelności zawartej z Zwrotzalot.pl dnia ........................................ dotyczącej dochodzenia roszczenia o odszkodowanie na podstawie Rozporządzenia 261/2004.
Oświadczam, że odstępuję od umowy w terminie przewidzianym w Regulaminie, tj. w ciągu 14 dni od dnia jej zawarcia.
Proszę o potwierdzenie przyjęcia niniejszego oświadczenia na wskazany przeze mnie adres e-mail.
- Po upływie terminu na odstąpienie (lub w przypadku Użytkowników niebędących konsumentami, od chwili zawarcia Umowy Cesji) Użytkownik może jednostronnie wycofać się z umowy (odstąpić od umowy). W takim przypadku, Zwrotzalot.pl ma prawo do rekompensaty w wysokości 35% wartości dochodzonego roszczenia. Kwota ta stanowi wynagrodzenie za dotychczasowe działania oraz pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem sprawy. Po uiszczeniu wskazanej rekompensaty Zwrotzalot.pl dokona zwrotnej cesji roszczenia na rzecz Użytkownika, umożliwiając mu samodzielne dochodzenie swoich praw.
- Jeśli w toku postępowania okaże się, że uzyskanie odszkodowania od linii lotniczej nie jest możliwe lub zasadne (np. z powodu stwierdzenia zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności zwalniających przewoźnika z odpowiedzialności na mocy Rozporządzenia 261/2004, przedawnienia roszczenia, prawomocnego oddalenia powództwa przez sąd, niewypłacalności przewoźnika itp.), Zwrotzalot.pl może zakończyć prowadzenie sprawy i poinformować o tym Użytkownika. Umowa Cesji wygasa w momencie przekazania Użytkownikowi informacji o zakończeniu sprawy z powodu braku możliwości odzyskania odszkodowania. W takiej sytuacji Użytkownik nie ponosi żadnych opłat ani kosztów (umowa zostaje rozwiązana bez obowiązku zapłaty wynagrodzenia, skoro warunek sukcesu nie został osiągnięty). Na żądanie Użytkownika, Zwrotzalot.pl może dokonać zwrotnej cesji roszczenia (przeniesienia prawa do roszczenia z powrotem na Użytkownika), choć Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że roszczenie to może być niewykonalne.
- W przypadku przedawnienia roszczenia z powodu braku odpowiedzi ze strony linii lotniczej lub organu prowadzącego postępowanie w sprawie polubownego rozwiązania sporu (ADR), braku dokumentów lub informacji wymaganych od Użytkownika, Zwrotzalot.pl nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości uzyskania odszkodowania.
- Decyzja o skierowaniu sprawy na drogę sądową lub do innego organu (np. do Rzecznika Praw Pasażera lub organu ADR) należy wyłącznie do Zwrotzalot.pl (zgodnie z pkt 3.a i 3.e powyżej). Zwrotzalot.pl ponosi koszty postępowania sądowego i zastępstwa prawnego, jeśli się na nie zdecyduje, z zastrzeżeniem że w razie wygranej te koszty mogą zostać zasądzone od strony przeciwnej (przewoźnika) i wówczas nie obciążają Użytkownika. Użytkownik zobowiązuje się współpracować w rozsądnym zakresie przy postępowaniu sądowym, jeśli taka współpraca będzie wymagana (np. dostarczenie dodatkowych oświadczeń, stawiennictwo jako świadek, jeżeli sąd go wezwie).
- Wszelkie ewentualne spory wynikłe na tle niniejszej umowy i współpracy Stron będą w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie. Użytkownik może zgłaszać reklamacje związane z działaniami Zwrotzalot.pl drogą mailową na adres kontaktowy Zwrotzalot.pl lub korespondencyjnie. Zwrotzalot.pl rozpatrzy reklamację w terminie 30 dni i udzieli pisemnej lub mailowej (odpowiadającej formie złożenia reklamacji) odpowiedzi z uzasadnieniem. Jeżeli polubowne rozwiązanie sporu okaże się niemożliwe, właściwym do rozstrzygania sporów pomiędzy Zwrotzalot.pl a Użytkownikiem będzie sąd powszechny właściwy miejscowo dla siedziby Zwrotzalot.pl w Polsce, chyba że przepisy prawa bezwzględnie przyznają właściwość sądowi miejsca zamieszkania konsumenta. W przypadku Użytkowników będących konsumentami, mają oni również możliwość skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, np. ODR lub mediację, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
6. Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin oraz Umowa Cesji podlegają prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta, a także przepisy prawa unijnego w zakresie praw pasażerów (m.in. Rozporządzenie 261/2004).
- Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu nie ogranicza ustawowych praw konsumenta przysługujących Użytkownikowi. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, pierwszeństwo mają te przepisy.
- Zwrotzalot.pl zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w niniejszym Regulaminie z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, rozszerzenie zakresu usług, zmiana danych identyfikacyjnych Zwrotzalot.pl). O każdej zmianie Regulaminu Użytkownik zostanie poinformowany za pośrednictwem ogłoszenia w serwisie internetowy Zwrotzalot.pl. Zmiany nie naruszają praw nabytych Użytkowników korzystających już z usług – dla trwających postępowań odszkodowawczych wiążące są zapisy Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w chwili zawarcia Umowy Cesji, chyba że Użytkownik wyrazi zgodę na zastosowanie nowych postanowień.
- Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie Zwrotzalot.pl i obowiązuje dla wszystkich zgłoszeń roszczeń dokonanych od tego dnia.
- Kontakt z Zwrotzalot.pl jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail) pod adresem wskazanym na stronie Zwrotzalot.pl lub listownie na adres siedziby Zwrotzalot.pl podany w serwisie. Użytkownik powinien na bieżąco informować Zwrotzalot.pl o zmianie swoich danych kontaktowych.
- Niniejszy Regulamin został sporządzony w formie elektronicznej. Użytkownik ma możliwość zapisania i wydrukowania jego treści. Załącznikiem do Regulaminu (dostępnym w serwisie) jest wzór formularza odstąpienia od umowy przez konsumenta, z którego Użytkownik może skorzystać zgodnie z pkt 5.e powyżej.